fbpx

VEZETŐFEJLESZTÉS

Problémamegoldás

Szeretnél megismerni 3-4 problémamegoldási módszert?

A koronavírus okozta helyzet megmutatta, hogy milyen új külső tényezők befolyásolhatják az életünket legyen szó akár háborúról, egekbe szökő árakról, vagy a koronavírusról. Csak hogy egy példát kiragadjak: a háborús helyzet a cégek ellátási láncainak elakadásához vezet, amit magánemberként és vállalkozóként is érezhetünk a saját bőrünkön.

A 21. században az alkalmazkodási készség egy nagyon fontos tulajdonsággá vált, (sok szakember szerint a legfontosabbá) ennek kapcsán pedig meg kell említenünk a problémamegoldási készséget is.

Cégünk gyakorlati eszköztárat ad a kezedbe, amellyel sokkal rugalmasabban kezelhetőek a felmerülő problémák.

Tapasztalataim szerint ez az eszköztár bővülés segít abban, hogy más nézőpontból is meg tudjuk közelíteni a felmerülő kihívásokat.

Időgazdálkodás

Jut elég időd másra is vezetői feladataid mellett?

Az idő pénz. Mit jelent ez Neked?
Idő=pénz vs. Idő=élet?

Egy amerikai statisztikai felmérés eredménye: az emberek 95%-a munkaidejének kevesebb, mint 50%-át használja ki eredményesen. A maradék 50%-ban felesleges és demoralizáló tevékenységekkel fárasztja magát. Annyiszor hallhattuk már a mondatot, hogy az idő pénz..
Úgy gondolom, hogy minden ilyen elcsépeltnek tűnő mondatnak van valamennyi igazságtartalma. Még ha nem is pénzként definiáljuk akkor is elmondható, hogy az idő értékes és ez az egyetlen dolog, amit nem lehet visszakapni, nem lehet megvenni, nem lehet odaadni a másik félnek. Éppen ezért érzem szükségét annak, hogy Ügyfeleimnek segítsek átadni a megfelelő priorizálás és időgazdálkodás elméletét.

Ennek eredményeképpen sokkal több idejük marad a ténylegesen fontos dolgokra. Amennyiben nem szeretnél folyamatosan tüzet oltani a sürgős és fontos feladataid rossz priorizálása miatt, akkor nagyon jó helyen jársz.
Te tudod, hogy melyek a munkád során a legfontosabb feladataid? Tudnád ezeket priorizálni?

Valóban olyan nehéz feladat lenne a tennivalóid sorrendbe helyezése?
Az eddig említett szempontok még csak a munkahelyedre vonatkoznak, na de mi a helyzet a magánélettel? Otthon mindenre van időd? Elég a napi 24 óra?
Tévhitek az időgazdálkodásról, amit egy tréning keretein belül majd megvitathatunk:
   - Egy meghatározatlan jövőbeli időponttól kezdve sokkal több időnk lesz. (Majd lesz időm, ha a gyerek lediplomázik; majd lesz időm, ha nyugdíjas leszek… Ismerősek ezek a mondatok?)
   - Azt gondoljuk, hogy valamilyen módon időt tudunk megtakarítani. Vezetői munkám során sokszor tapasztaltam azt, hogy akár a beosztottjaim sem hasonlították össze a saját feladataikat az alapján, hogy például értékteremtés szempontjából mi tekinthető a legfontosabbnak. Sok ember azonos fontosságúnak tekinti az előtte álló feladatokat, pedig sokszor igazán nagy különbség is lehet köztük, nem mindegy, hogy melyiket csináljuk meg/ vagy éppen mi marad el.
Sokan hallották már a kifejezést, hogy időgazdálkodás, de a tényleges mögöttes tartalmát kevesen tudják/alkalmazzák.

HELYZETFÜGGŐ VEZETÉS

Tudsz-e vezetőként különböző szituációkra, különböző módon reagálni?

Mi nem keretekben gondolkodunk, hanem személyre szabunk!


A vezetőfejlesztésen belül egy olyan egyéni preferenciákra épülő programtervet készítünk el, amellyel egy stabil vezetői értékrend alakítható ki. Ez következetességhez és megfelelő tekintélyhez vezet a munkavállalók részéről. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a munkavállalókra folyamatosan figyelni kell. Munkámmal segítek megismertetni a munkavállalók magánéletből hozott emberi tulajdonságokat, és segítek implementálni ezeket az adott munkahelyre. Hogyan kell egy új munkavállalót beilleszteni a számára leginkább megfelelő helyre és/vagy oda, ahol a cég számára a legnagyobb értéket tudja teremteni?


A helyzetfüggő vezetés gyakorlatba történő beültetésével még hatékonyabb munkavégzés érhető el. A fejlődés egyéni felelősség, de én megteszek mindent, hogy megmutassam milyen szemléletmódokkal és eszközökkel lehet elérni a hatékony munkavégzést. Fontosnak tartom a vezetők megismerését, hiszen nem minden vezetőhöz illik ugyanaz az eszköztár. Nem csupán a vezető személyétől, hanem magától a szituációtól is függ az „ideális” vezetői stílus.

DELEGÁLÁS, VISSZAJELZÉS

Te tudod, hogy hogy kell úgy kérni, hogy jól meg is csinálják?

Szinte minden nap szembesül cégünk az olyan problémákkal, amelyek a megfelelő delegálás (feladatkiosztás) hiányára hívják fel a figyelmet, valamint arra a berögződésre, miszerint csak a kézzel fogható munka a valódi munka.

Ezek a gondolatok és fejlesztendő területek a vállalati kultúrába olyan mélyen gyökeret eresztenek és olyan ártalmas cselekedeteket szülhetnek, amelynek következményeként a legvégső esetben a teljes szervezeti felépítés összeomolhat.

Ezen rossz szokások és gondolatok megváltoztatására hívom fel a vezetők figyelmét és támogatom munkájukat azzal, hogy ezen kíhívásokra különböző eszközöket és módszereket mutatok be.

delegálás

A megfelelő következetes számonkérések mellett a pozitív visszajelzés/csatolás, elismerés sem maradhat el egy szervezeti kultúrából. A tanuló szervezetek egyik sajátossága, hogy elfogadják a hibákat és építkeznek azokból, ugyanis a fejlesztendő területek a siker részeiként értelmezhetőek.

Az emberek emlékezni fognak arra, hogy milyen érzéseket váltasz ki belőlük, éppen ezért fontos kellő empátiával hozzáállni a munkavállalókhoz.

Érdemes megjegyezni, hogy a szakma tapasztalata alapján az emberek nem a rossz munkahelyet hagyják el, hanem a rossz vezetőket.

humán erőforrás kiválasztás

Szeretnéd a megfelelő embert a megfelelő pozícióra?

Egy állásinterjún mindenkinek az a célja, hogy a legjobb "ÉN"-jét mutassa meg, illetve az, hogy „eladja” magát, pont mintha egy számunkra fontos randin lennénk. Éppen ezért sokszor nagyon nehéz átlátni ezen a felvett maszkon és felismerni azt, hogy milyen emberrel is állunk szemben.

Nincs kedved a kiválasztás folyamatával bajlódni?
Leveszem a válladról a terhet és segítek egészen az önéletrajzok elemzésétől, a többkörös kiválasztási folyamatig mindenben.
És, hogy hogyan is tudok erről hitelesen beszélni? Voltam én is a cipőjében több 100 jelentkezőt elemezve. Találjuk meg közösen a legmegfelelőbb és legígéretesebb jelöltet!

DISC

Mennyire ismered a munkavállalóidat?

Vezetőként az egyik legfontosabb feladatod, hogy megismerd a munkavállalóidat. Nos, ha ez megtörtént, akkor most kérlek, ismerd meg Őket magánemberként is! A 21. századi vezetés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a pozíciót betöltő ember mögött látni kell a magánszemélyt is. Ha megismered motivációjukat, erősségeiket és fejlesztendő területeiket sokkal jobb munkakörnyezet alakulhat ki és sokkal könnyebb lesz a kommunikáció is.

 

Nincsen két egyforma ember, így máshogyan reagálunk bizonyos szituációkra, helyzetekre. A munkám egyik eszköze a DISC, amely 4 fő kategóriát mutat be, melyek segítenek megérteni, megismerni a körülöttünk lévő embereket.

 

Szituációs tréningen keresztül gyakorolhatod is, ezekkel az emberekkel való kommunikációt, problémamegoldást. Ha adott egy probléma, azt nem érdemes egyformán lekommunikálni a különböző embertípusoknak, mert egészen más reakciókat és érzelmeket válthatunk ki a munkavállalóinkból éppen ezért fontos a személyre szabott kommunikáció.

 

Szeretnél használati utasítást az emberekhez? Azzal, hogy ezen a weboldalon jársz, már félig meddig jó úton haladsz.

A 4 fő típus

D-Domináns
„Irányító”- Piros

-Versengő

-Magabiztos

-Szókimondó

-Vezető egyéniség

-Makacs

-Független

-Türelmetlen

I-Inspiráló
„Kapcsolatépítő”- Sárga

-Derülátó
-Temperamentumos
-Fecsegő
-Játékos
-Rendszertelen
-Társaságkedvelő
-Beszédes

S-Támogató
„Beleérző”- Zöld

-Kiegyensúlyozott
-Figyelmes, gondoskodó
-Békés
-Félénk
-Türelmes
-Készséges
-Zárkózott

C-Óvatos
„Elemző”- Kék

-Elemző
-Körülményes
-Pontos
-Perfekcionista
-Illemtudó
-Távolságtartó
-Befelé forduló